مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21766 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

براي كسب اعتماد به نفس و نهراسيدن از غير خدا چه بايد كرد؟
عتماد به نفس، توجه فرد به توانايي هاي خود و استفاده از آنهاست و شجاعت، عدم ترس در برخورد با سختي ها و قوت نفس در مبارزه با مشكلات است. انسان در ابتدا لازم است اعتماد به نفس به دست آورد؛ يعني، به توانايي خود باور داشته باشد و در مرحله بعد با استفاده از توانايي ها با مشكلات برخورد كند و از آنها هراسي نداشته باشد. از اين رو شجاعت در مرتبه بعد از اعتماد به نفس قرار مي گيرد. اعتماد به نفس دو ركن دارد: 1- شناخت استعدادها و توانايي هاي خود،2- باور به اين توانايي ها در مرحله اول بايد فرد به خودشناسي بپردازد و ابعاد وجود خويش را به خوبي ارزيابي كند. خداوند به هر كس استعداد خاصي داده است. سيد بن طاووس بر اين عقيده بود كه هر انسان در زمينه اي نابغه است. هر فرد بايد استعداد ويژه خود را بشناسد و آن را به كار بندد. پس از شناخت توانايي ها، طبعاً فرد به آنها باور پيدا مي كند. مرحله بعدي براي كسب اعتماد به نفس، استفاده از اين توانايي ها در حل مشكلات و پيشبرد امور است. در اين جا قوت نفس لازم است. روان شناسان اين امر را بعد انگيزشي فرد مي نامند. اموري در تقويت انگيزه فرد مؤثر است: الف) ورزش هاي پر تحرك، در تحقيقات روان شناسي به دست آمده است كه افراد پرتحرك - كه به طور پيوسته اقدام به ورزش هاي بدني مي كنند - موفقيت بيشتري در برخورد با مشكلات دارند. ب ) اگر كار سنگيني را به عهده گرفته و تمام سعي خود را در جهت انجام آن به كار گيرد، قوت نفس بيشتري پيدا مي كند. ج ) ايمان داشتن نسبت به هدف مورد نظر و عدم شك و ترديد نسبت به آن كه با مطالعه و فكر و مشورت مي توان به اين مرتبه رسيد. د ) تفكر راجع به خوبي ها و سودهاي حاصله ناشي از موفقيت در كار مورد نظر، اعم از سودهاي مادي و معنوي. ه ) به دست آوردن تكيه گاهي براي روح كه قدرتي مافوق همه نيروهاي مادي داشته باشد. چنين پناهگاهي خداوند متعال است كه قدرت مطلقه حاكم بر هستي است. توكل بر خداوند قدرتي به انسان مي دهد كه در مقابل قوي ترين افراد مي ايستد و در سخت ترين شرايط، به حل مشكلات مي پردازد. مطالعه كتاب هاي زير در زمينه هاي فوق سودمند خواهد بود: 1- قدرت تفكر، ژوزف مورفي ترجمه هوشيار رزم آرا 2- قدرت اراده، محمد حسين سروري 3- غلبه بر ترس و خستگي، ادوارد اسپنسرت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.